Lindoja Koolitus logo

Minu TOP3 OFFF 2024 festivalilt

OFFF festivalil näeb lühikese aja jooksul palju suurepärast ja veel paremat animatsiooni, graafilist disaini, tüpograafiat, brandingut ja reklaami – parim segu praegustest visuaalkultuuri tippudest. Korralik kevadine disainivitamiini laks!

Kel vaja graafilise disaini ja animatsiooni trendidest head ülevaadet, siis on see igakevadine üritus väga sobiv. Intensiivne, ettekanded toimuvad samaaegselt kolmes saalis, on palju valikut ja tihtipeale ei tea, mida vaatamata jätta. Külastasin OFFFi neljandat korda, aga on ka igaastaseid fänne, kes ei jäta seda sündmust ühelgi aastal vahele. Vaadake meeleolu loomiseks ka ManvsMachine loodud OFFFi kampaaniavideot.


OFFFil esinemisega tähistas oma 40ndat sünnipäeva Jessica Hische – kirjakunstnik, fondilooja, illustraator ja nüüd ka lasteraamatute autor. Tema kirjade märksõnad on tundlik, täpne, täiuslik. Jessica loob kirjalahendusi enam-vähem kõigele: logodele, toodetele – oli ka näide tema šokolaadi peale disainitud kirjakujundusest –, raamatukaantele, postmarkidele. www.instagram.com/jessicahische

Jessica Hische oma initsiaalide ees, millega ta  2009. aastal laiemalt tuntuks sai: kirju ja julge suurtähtede projekt Dailydropcap.

Eriti inspireeris tundlik töö logo uuendustega, olemasolevate logotüüpide optimeerimisel, loetavuse parandamisel ja et logo oleks disainis lihtsam kasutada. Selle töö kohta tõdes Jessica, et hea disaini lõpptulemus näib alati lihtne, iseenesestmõistetav.  Tegelikult on see aeganõudev, paljude katsetuste ja variantide läbiproovimine.

Jessica Hische logo uuenduste näited: www.jessicahische.is/makinglogos


Vincent Schwenk on omanäoline disainer, kes loob voolavaid 3D skulptuure, nii abstraktseid nunnusid kui ka ebameeldivalt ehtsaid jäätmekuhilaid. Äärmiselt realistlike materjalidega kujundatud pehmed voolavad vormid, mis mõnikord sarnanevad pesukäsnale või vohavale hallitusseenele, mõnikord ellu ärganud riideesemetele. Üheks tema huviobjektiks on plastkottides prügi modelleerimine, mida esitab väga kaunilt. Vastuoluline esteetika on üllatav, aga nauditav oma arengu ja liikumisega.

Ekraanitõmmis Vincent Schwenki Instagrammi kontost, vaadake kindlasti animatsioone! www.instagram.com/vincentschwenk/


Suur rahvusvaheline agentuur Mucho, kelle mitmekesistest töödest võlusid mind minimalistlikud logod ja tüpograafia kasutamine brandingus. Lisaks nende oskus aegumatuid ideid värskelt esitada.

Minimalistlik Bookish logo ja branding.

Visuaalse identiteedi projektis brandile ka fondi loomine ei ole enam üksik erand, suurtel agentuuridel pigem tavaline brandingu osa. Jungle jõuline font ja selle kombineerimine värvikate taustapiltidega wearemucho.com/work/jungle

Veel mõned näited Mucholt:
Sagnier butiikhotelli brandingu kaasaegne ajaloolise kiiksuga font wearemucho.com/work/hotel-casa-sagnier

Selguse ja lihtsuse eelistamine Visa rebrandingus, disainides suurte tühjade pindade ja üksikute dominantidega. www.achangeofbrand.com/episodes/visa