OFFF Barcelona on kolmepäevane võimalus ahmida küllastumiseni suurepärast disaini, animatsiooni, illustratsiooni – valik on suur ja on kahju, et kõiki esinejaid ei jõua vaadata.
Festival lõppes reaalajas AI genereeritud animatsiooniga Ouchhh.tv stuudiolt.
OFFF on nagu iga-aastane gripihooaeg: loodad, et ehk sel aastal pääsed nakkusest, aga ei. Ühel nõrkushetkel ostan jälle pileti ning planeerin reisi, ehkki jälestan südamest hotellide ja lennupiletitega sahmerdamist. Sel aastal toimus festival juba 25. korda ning see on alati läbi müüdud. Väike lohutus mulle – OFFF ongi väga nakkav ja OFFFi-haigeid on palju.
Festivalil võlub vahetu energia: autori isiklikud kommentaarid teostele ja nende saamise tagamaadele, seigad tööprotsessist, tagasisidest – ootamatud ja ka lohutavat äratundmist pakkuvad detailid. Kõik see, mida portfolio lehekülgedelt ei leia, kuid ilma milleta ei saa tööst täit maitset.
AI on endiselt kuum teema ja seekordsel OFFFil ei olnud ühtegi esinejat, kes poleks seda moel või teisel puudutanud. Kasvõi vastandudes nagu Mr Bingo, kes alustas esitlust väitega, et tema töövahend ei ole AI, vaid HI või isegi pigem HS ehk Human Stupidity.
AI on ikka veel kiirelt arenev uus mänguasi, mis pakub paljudele lihtsalt avastamisrõõmu, kui pööraseid visuaale saab sellega kokku miksida. Enim korratud mõte sel teemal oli siiski, et AI on töövahend nagu iga teinegi. PJ Richardson: „AI is a brush, it needs human soul behind it.“
Brosmind, vendade Juan and Alejandro Mingarro rokkiv doodle-illustratsioonide ja „Teeme ise“ disainiprojektide esitlus, motoga „100% Human made“
Minu jaoks kõige-kõigem AI rakendus oli hoopis projekt, kus AId ei kasutata mitte futuristlikus võtmes, vaid eakate inimeste mälestuste taastamiseks. Domestic Data Streamers on suurandmetega tegelev disainistuudio, mis muuhulgas õhutab kriitilist suhtumist näotuvastuse ja žestide tõlgendamise tarkvara kasutamisse, motoks võitlus andmekasutuse suhtes ükskõiksuse vastu („Fighting indifference towards data“). Domestic Data Streamersi projekt Synthetic Memories on algatus, mis kasutab tehisintellekti abil piltide genereerimist kadunud või dokumenteerimata visuaalsete mälestuste taastamiseks. Meeskond on välja töötanud dementsusega patsientide terapeutiliste lahenduste uurimissuunad ja avanud Barcelona disainimuuseumis (kus toimub ka OFFF) esinduse, kus iga kodanik saab taastada kadunud või kunagi dokumenteerimata visuaalseid mälestusi.
Festivalil oli esindatud kaks äärmust: AIst ja digivahenditest viimase võtmine nagu Niceaunties (kelle näited allpool), kuid paljud esinejad rõhutasid erinevate materjalidega ja oma kätega töötamise olulisust. Viimase suuna heaks näiteks on Marina Willeri analoogtehnikate ebatäiuslikkuse kasutamine disainis.
Marina Willer. Love Supreme Projects Yoga Studio identiteedi dünaamilised visuaalid, mis on saadud värvilisete tintide vette tilgutamist salvestades: erksad, mahlakad värvikombinatsioonid, energiaplahvatus.
Singapuri disaineri, loojanimega Niceaunties, veidrad ja pöörased AIga loodud maailmad www.niceaunties.com
Õppinud ja töötanud arhitektina, mil olulisim oli tellija ja tema eelarve, oli AI avastamine tema jaoks suur vabanemine ja võimalus kogu oma fantaasia rakendamiseks. Niceaunties maailm on inspireeritud tema perekonna mõjukatest naistest ja laiemast Aasia kogukondades levinud „tädikultuurist“, kus sõnal „tädi“ on negatiivne varjund. „Minu põlvkonna hulgas ei meeldi kellelegi, kui teda tädiks kutsutakse, sest see tähendab, et oled vana,“ räägib Niceaunties. „Püüdsin vaatenurka ümber sõnastada ja naljakaks muuta.“
Auntieverse maailm koosneb kümnest peatükist: sürrealismi ja kawaii kultuuri mõjutustega visuaalidel tegeleb Niceaunties rabaval moel vananemise, ilu ja isiklikuvabadusega teemadega.
Keskkonnateemaline projekt Auntlantis. Auntlantis kujutab maailma, mis on üle ujutatud plastjäätmetest, kus tädid hulbivad ookeanis, mis on täis äravisatud materjale, hübriidseid olendeid ja sürreaalseid hävivaid maastikke.
Niceauties pildid ja videod on on loodud tehisintellektiga, sh Midjourney ja DALL·E 3 teksti teisendamisega pildiks; magnific.ai ja Topaz Labs piltide suurendamiseks; Pikalabs ja Runwayml animatsiooniks.
Lisaks massilisele veebis jagamisele on tema pilte müüdud Christie's ja Phillipsi oksjonitel ning eksponeeritud näitustel Londonis, Pariisis ja Soulis.
Belgiast pärit illustraatori Musketoni looming on värvikas, täis sotsiaalkriitikat ning teravat huumorit. www.musketon.com
Tema digiillustratsioonid eristuvad oma äärmise detailitäpsuse poolest: tihkelt täis viiteid popkultuurile, poliitikale ning pila suurkorporatsioonide aadressil. „Püha õhtusöömaaega“ lähemalt uurides leiab nii Mr Properi Holy Shit! puhastusvahendi kui ka McDonaldsi Holy Meal karbi ja veel sadakond sama detailset kujundust, millest näeb sisse suumides kõige väiksemaidki detaile.
Mõned aastad tagasi osalesin OFFFil Musketoni õpitoas ning kadestasin, millise kiirusega suudab proff Adobe Illustratoris joonistada, abiks digilaud ja tarkvarafirma Astute Graphics Illustratori laiendused. Musketon alustab objekti 3D mudeli loomisega ning sobiva nurga all saadud foto joonistab Illustratoris vektorina üle. Tulemuseks on töömahukas, aga realistlik ja ülidetailne illustratsioon, millesse saab väidetavalt kuni 64 000% sisse suumida. Samas on ta leidnud 3D mudelitele, illustratsioonide mustale materjalile, kasutuse ja teeb neist menukaid 3D printe.
Pangakaardid American Stress, BankRupt ja Broke
Facebooki kaubik, millest on loodud stereopilt
Musketoni erinevad korporatiivsed jooksujalatsid
Studio Lucas Hesse ühendab tüpo, animatsiooni ja koodikirjutamise. Studio Lucas Hesse
Tema stiil on jõuline must-valge minimalism ning struktuurne ja süsteemne lähenemine visuaalsele kommunikatsioonile. Lihsate kihiti asetatud must-valgete animatsioonidega loob ta tekstide kaootilise, lõputu liikumise.
Hesse töövahendid on napid, kuid ta loob nendega mõjusaid animatsioone. OFFFil jagas ta ka selgitusi, mida oma animatsioonide loomisel alati jälgib.
Lucas Hesse on loonud ka teksti animeerimise veebirakenduse, kus saab tema stiilis animatsioone katsetada.
Järgmise OFFFini aprillis 2026!